• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218439 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۵ - 17:39
شکار و صید سهره طلایی تخلف است | کشف و ضبط یک قطعه سهره طلایی در پالیز
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد اعلام کرد

شکار و صید سهره طلایی تخلف است | کشف و ضبط یک قطعه سهره طلایی در پالیز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد با تاکید بر ممنوعیت و تخلف بودن شکار و صید سهره طلایی، گفت: روز گذشته یک قطعه سهره طلایی از وسایل به جامانده صیادان متخلف در باغات اطراف شهر پالیز کشف شد.

مجید اسکندری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد با اشاره به کشف و ضبط یک قطعه سهره طلایی از وسایل به جامانده صیادان متخلف، اظهار کرد: روز گذشته، دوشنبه، ۴ دی ماه عوامل یگان حفاظت محیط زیست حین گشت‌زنی، در باغات اطراف شهر پالیز با صیادان متخلف که در حال صید سهره طلایی بودند، مواجه می‌شوند که این صیادان موتورسوار با دیدن خودروی محیط‌بانان از محل متواری شدند.

 

اسکندری با بیان اینکه مأموران در بازرسی از وسایل به جا مانده از این صیادان، یک قطعه سهره طلایی به همراه تور زنده‌گیری، قفس و تله‌گیر کشف و ضبط کردند، عنوان کرد: این سهره طلایی در حال حاضر در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در حال تیمار و مراقبت است تا با مساعد شدن شرایط دوباره به دامان طبیعت بازگردانده شود.

 

پروانه مجوز شکار و صید سهره طلایی ممنوع است | هرگونه صید سهره طلایی تخلف است

 

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو برای کسب درآمد از محل خرید و فروش سهره طلایی اقدام به زنده‌گیری این پرنده کرده و برخی هم با توجه به خوش آواز بودن این پرنده زیبا آن را گرفته و در داخل قفس نگهداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: از سه سال گذشته تاکنون پروانه مجوز شکار و نیز پروانه مجوز صید سهره طلایی ممنوع بوده و داده نمی‌شود و هر گونه صید این پرنده تخلف است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در یک ماه گذشته در شهرستان اسدآباد سه شکارچی متخلف دستگیر شده است، گفت: این شکارچیان غیرمجاز با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت‌زنی و کنترل‌های منظم از حوزه استحفاظی و نیز با همکاری فرمانده انتظامی شهرستان و پاسگاه یوسف‌آباد و جنت‌آباد شناسایی و دستگیر شده و به منظور رسیدگی به پرونده آنها تحویل محاکم قضایی شدند.

 

وی ادامه داد: در یک فقره از این دستگیری‌ها، از شکارچی متخلف موردنظر پیش از اقدام به هر گونه شکار یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

 

کشف و ضبط سلاح شکاری و غیرمجاز شکارچیان گراز و کبوتر وحشی

 

اسکندری با اشاره به دستگیری یک شکارچی متخلف دیگر در رابطه با شکار گراز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری، خاطرنشان کرد: در یک مورد دیگر از یک شکارچی متخلف سه قطعه کبوتر وحشی و یک قبضه سلاح غیرمجاز شکاری کشف و ضبط شد.

ارسال دیدگاه شما